Terugblik op 2023

Nu 2023 op z'n einde loopt is het tijd voor een terugblik. Ik zag dat ik sinds eind maart niks meer op mijn blog geplaatst heb, er is dan ook veel gebeurd.

In april overleed mijn schoonvader en het was een verdrietige tijd. Zijn laatste dagen verbleef hij in een hospice en daar hebben we nog mooie herinneringen kunnen maken, daar ben ik enorm dankbaar voor. Ook maakten wij daar deze foto van ons samen, in al die ruim 30 jaar dat in nu bij mijn schoonouders over de vloer kom is dit de enige foto waar we samen op staan, ik koester hem!


Na het overlijden van mijn schoonvader moest er een hoop geregeld worden. Aangezien mijn schoonmoeder dit allemaal niet kon overzien sprongen wij uiteraard in. Tjemig, wat komt daar een hoop bij kijken! Maar we doen het met liefde, het is het minste wat we kunnen doen. Uiteraard gingen (en gaan) we nu wat vaker richting Brabant om mijn schoonmoeder te bezoeken. Het is niet makkelijk om, na ruim 56 jaar getrouwd te zijn geweest, opeens weer alleen te zijn. Maar ze doet het harstikke goed en we zijn enorm trots op haar. Met z'n drietjes redden we het wel. 

Eind september ging een nieuw project live: de podcast Tarot aan de Keukentafel. Samen met Claudia, Diana en Joke maak ik deze podcast waarin we praten over alles wat met  tarot te maken heeft.  Ik vond het enorm spannend om te gaan doen, maar het is zo ontzettend leuk en we hebben zoveel lol met z'n viertjes! Ik ben zo dankbaar dat deze dames op mijn pad gekomen zijn en dat we met elkaar deze leuke podcast mogen maken. Ben je nieuwsgierig? Luister dan eens een aflevering op Spotify: Tarot aan de Keukentafel



Begin oktober ging ik naar de UK Tarot Conference in Londen. Wat een belevenis was dat! Twee dagen dompelden we ons onder in tarot en verdiepten we ons in kaart nummer 20 van de grote arcana: Het Oordeel. Het was zo leerzaam en ik heb mooie mensen ontmoet. Het was gelukkig prima te volgen, al dat Engels en ik merkte dat het met het uur makkelijker werd om in het Engels te praten met elkaar. Ook hebben we nog twee dagen door Londen gelopen, beetje sightseeing en shoppen mag natuurlijk niet ontbreken!



Daarna werd het even wat rustiger en kon ik toeleven naar mijn operatie die half november heeft plaatsgevonden. Mijn batterij moest gewisseld worden, nou ja, die van mijn neurostimulator dan 😉 Daarnaast is er ook een elektrode bijgeplaatst wat weer wat meer mogelijkheden geeft bij het programmeren en het vinden van een adequaat programma zodat ik er optimaal profijt van heb. Het plaatsen van de nieuwe elektrode geeft echter wel een poos wat beperkingen qua bukken, rekken en strekken dus ik doe het rustig aan. 



En zo is dus het einde van 2023 in zicht gekomen. Het was een bewogen jaar, met veel ups maar ook wat downs. Ik kijk vol verwachting uit naar alles wat 2024 mij (ons) gaat brengen! Ik wens jou hele fijne kerstdagen en een goed uiteinde. En uiteraard veel geluk, gezondheid, liefde en saamhorigheid voor 2024!


Reacties

  1. Mooi geschreven Marieke. Dat het maar een mooi jaar voor ons samen mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts