Mijn eigen Tarotlegging in een boek!!

 

Heb jij het wel eens geprobeerd, zelf een tarotlegging maken? Ik denk dat heel veel tarotisten wel eens een legging maken, omdat ze een vraag hebben waar ze graag antwoord op willen hebben. Nu zul je misschien denken dat er voldoende leggingen bestaan die je kunt gebruiken en dat is ook zo. Lang leve internet. Maar geeft die legging dan ook precies antwoord op de vragen die jij hebt omtrent dat thema of onderwerp?

Ik weet het nog goed, het was Masterclass level 2 (de vierde cursus die ik volgde) en onze opdracht was: maak je eigen legging. Daar zat ik dan en ik dacht dat ik dat niet in me had. Dat leek me echt boven mijn pet gegrepen en nog veel belangrijker, wat voor legging zou ik dan gaan maken? Ik had echt geen flauw idee. 

Niet veel later was ik bij Jolanda (je weet wel, TarotJo) voor een legging. Ik had een vraag waar ik wat inzicht op wilde hebben en kaarten voor jezelf leggen is gewoon wat lastiger (vind ik dan). Je hebt nu eenmaal wat blinde vlekken en je wil de boodschap nog wel eens naar je eigen smaak inkleuren.... Bij die bewuste legging kreeg ik mooie inzichten en bleek dat alles te herleiden was naar zelfliefde. En ineens viel het kwartje: een mooi onderwerp om een legging over te maken.

Aldus geschiedde, met dat thema ging ik aan de slag. Maar ja, hoe zit zo'n legging nu in elkaar? Uit hoeveel kaarten bestaat de legging? Ik ging eens goed over het thema zelfliefde nadenken: wat betekent zelfliefde voor mij? Wat vind ik er moeilijk aan? En toen merkte ik dat er wel wat vragen boven kwamen borrelen waar ik antwoord op zou willen hebben. En zie daar, mijn zelfliefde legging ontstond. 

(mijn legging, zoals ik 'm oorspronkelijk vormgegeven heb)

Het vormgeven was nog een heel dingetje, want de opdracht was om de legging in Canva (een online design platform) te maken. Dat was misschien nog wel de grootste uitdaging van allemaal! Maar het is me gelukt en trots ging ik met mijn legging naar de laatste les van deze masterclass. Iedereen had prachtige leggingen gemaakt en we hebben de avond besteed aan het doen van elkaars leggingen. Een zeer geslaagde avond met mooie inzichten.

En nu staat mijn legging (en die van mijn mede cursisten) in een echt boek!! Het Tarot Inspiratieboek met weekagenda versie 2. Hoe cool is dat! Toen Jolanda vertelde dat ze van plan was om in haar tweede inspiratieboek onze leggingen op te nemen (uiteraard met onze toestemming) leek dat me natuurlijk heel gaaf. Maar nu het boek er ook daadwerkelijk is realiseer ik het me pas echt: mijn legging staat in een boek!! En dat boek wordt verkocht in Nederland en België en dat betekent dat er dus door heel Nederland en België mensen zijn die mijn legging kunnen gaan doen. Dat vind ik echt heel bijzonder. Maar bovenal hoop ik dat mijn legging ze mooie inzichten gaat geven waar ze weer mee verder kunnen!


(mijn legging zoals 'ie nu in het inspiratieboek staat, iets aangepast in vormgeving)

Reacties

  1. Ik ben een trotse Tarot juf! Mooi blog en een fantastische tarot legging waarmee je veel mensen blij gaat maken! Ik kijk uit naar het volgende blog! Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fantastisch Annemarie! Het is ook een prachtige legging!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts