Mijn Tarot Deck verzameling (of verslaving?)


Zoals ik al eerder schreef begon ik met het Rider Waite tarot deck. Niet echt het mooiste (zeg maar gerust  lelijk) maar het beste deck om het mee te leren. Dus toen ik een beetje ervaring en vertrouwen kreeg met de kaarten, werd het tijd om een ander deck uit te zoeken. Ik weet nog goed welke dat werd: Het Lichtziener tarot deck. Wat is dat prachtig! Zulke mooie afbeeldingen, ik was er helemaal verliefd op. Er was echter 1 nadeel aan dit deck: qua symboliek volgt het niet echt de Rider Waite kaarten. En hoewel de afbeeldingen prachtig zijn, lukte het me niet gelijk goed om er kaarten mee te lezen. 

Dus ging ik op zoek naar een ander deck wat echt afgeleid was van de Rider Waite, maar wat wat eigentijdser was, waar ik meer verbinding mee voelde. Dat werd het Modern Witch tarot deck. Een deck waarin alleen maar vrouwen in voorkomen en ook nog eens niet alleen blanke vrouwen maar ook donkere vrouwen. Er zit zelfs een vrouw in met Vertiligo (huidziekte)! Dit deck is nu nog steeds (naast Rider Waite) mijn favoriete deck om mee te leggen.

Inmiddels is er een hele collectie kaarten decks in mijn bezit, sommige omdat ik ze gewoon mooi vind, andere omdat ik daar graag mee wil leggen. Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen...๐Ÿ™ˆ Al surfend over internet kom je nu eenmaal wel eens wat tegen ๐Ÿ˜œ En ook in new age winkels wordt er altijd even gespiekt of er nog iets moois staat.

Ik laat ik je mijn 4 favoriete decks zien (naast Rider Waite, want ja die spuuglelijke kaarten heb ik inmiddels omarmt). Ik heb uit iedere set een dezelfde 5 kaarten gehaald zodat jullie ze kunnen vergelijken en de verschillen kunnen zien. Er is 1 uitzondering: mijn favoriete Modern Witch deck heeft voor de (toch wel heftige) zwaarden tien kaart een alternatief bijgesloten die iets minder heftig overkomt. Je kunt als tarotist dan kiezen welke kaart je in je deck stopt. Ik heb ze op de foto beide neergelegd, welke zou jij kiezen? En welk deck vindt jij het mooiste/fijnste om mee te werken? Ik hoor het graag!





P.s.: ik vind het enorm leuk als jullie reageren, maar helaas komt je naam niet bij je bericht te staan als je geen account hebt bij Blogspot. Zou je je naam achter je reactie  willen zetten? Dan weet ik wie er een berichtje achterlaat! ๐Ÿ˜˜

Reacties

  1. Leuk al die decks! Favo van deze “Modern Witch”. Nu nog dat ene nieuwe deck! Het is in de maak! Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zoveel decks te hebben! Mijn favoriet blijft toch wel het Lichtzieners Tarot. XXX Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts